تبلیغات
درخانه همه فن حریف باشید - آموزش نرم افزار حسابداری هلو
 
درخانه همه فن حریف باشید
صفحه نخست               تماس با مدیر          پست الکترونیک             RSS              ATOM
درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ : علی رعیتی
نویسندگان
نظرسنجی
دوستان عزیز شما دوست دارید مباحث این وبسایت در راستای چه موضوعی باشد؟











لینک های مفید

 

از آنجا که نرم افزار هلو طرفداران زیادی پیدا کرده است و نرمافزار حسابداری ساده و جامع بحاب می آید در اینجا آموزش کار با این نرم آفزار را واستون قرار میدم

بسمه تعالی


راهنمای نرم افزار
 حسابداری هلو


تهیه و تدوین :
حسابداری کاردان


تابستان 1389






  انتظاراتی که از یک سیستم حسابداری کامپیوتری داریم :
  - نگهداری حساب نقد و بانک
  -  نگهداری حساب بدهکاران و بستانکاران
  - نگهداری موجودی کالا
  - نگهداری حساب درآمدها و هزینه ها
  - تهیه گزارشات مرسوم حسابداری (سود و زیان ، ترازنامه و ... )
  - تهیه Backup (نسخه پشتیبان ) از اطلاعات

   برای شروع بکار با یک نرم افزار حسابداری باید
  1- تهیه لیست از بدهکاران و بستانکاران با مانده واقعی
  2- تهیه لیست از موجودی نقد و بانک
  3- تهیه لیست کالاهای موجود در انبار (تعداد ، قیمت خرید و قیمت فروش )
4- طبقه بندی کالاها بصورت گروه اصلی ، فرعی و نام کالا

 برای استفاده بهینه و کامل از یک نرم افزار حسابداری باید:
1- ثبت روزانه فاکتورهای خرید و فروش
2- ثبت روزانه پرداختها و دریافتها
3- تعریف سرفصلهای حسابداری متناسب با نوع کار ( هزینه ها ، درآمدها و جاری شرکا )
4- ثبت درآمدها و هزینه ها بصورت روزانه
5- ثبت برداشت های شخصی شرکا ( همراه با توضیحات )

اول دوره
معرفی طرف حسابها
همه اشخاصی که با آنها معامله می کنیم و به ما بدهکارند یا از ما بستانکارند در این قسمت نوشته می شوند . البته افرادی که یکبار با آنها معامله داریم می توانیم بعنوان " متفرقه " بنویسیم.
طرف حساب – ورود لیستی اشخاص – نوشتن نام شرکتها و اشخاصی که با آنها معامله داریم و تعیین مانده مبلغ بدهکاری یا بستانکاری آنها (فقط مانده تا روزی که بعنوان اول دوره قرارداده شده قید گردد و از ریز حساب بگذریم.)
همچنین افرادی که با آنها معامله داریم ولی حالا مانده صفر داشته باشند را می نویسیم.

طبقه بندی کالا
اطلاعات اول دوره – معرفی کالا – گروه بندی کالا -
در این قسمت بهتر است یک یا چند گروه اصلی بسازیم (2 یا 3 گروه حداکثر ) مثلا اسم فروشگاه یا شرکت را به عنوان گروه اصلی معرفی کنیم
در ادامه چند گروه فرعی ایجاد می کنیم (بازهم هرچه تعداد گروه های فرعی کمتر باشد بهتر است)
 
ورود کالاهای موجود در انبار (مغازه )
کالا- ورود لیستی – انتخاب گروه اصلی و فرعی - نام کالا ، تعداد ، قیمت خرید و قیمت فروش را وارد می کنیم - تائید

افتتاح حساب بانکی
حساب بانکی – افتتاح حساب – انتخاب نام بانک – مشخصات حساب را نوشته و در صورت داشتن دستگاه کارت خوان مربوط به آن حساب تیک (حساب متصل به کارت خوان) را فعال می کنیم.

ثبت موجود بانک ها و صندوق
صندوق / بانک – مبلغ صندوق و موجودی هر بانک را قید نمود تائید     می نمائیم.

چکهای صادر شده (که هنوز پاس نشده اند)
پرداخت چک – در پنجره ظاهر شده مشخصات چکهایی که صادر کرده ایم و در آینده قرار است پاس شوند را می نویسیم . تائید.  توجه : چکهای ضمانتی را ذکر نمی کنیم.

چکهای دریافت شده (که هنوز پاس نشده اند)
دریافت چک - در پنجره ظاهر شده مشخصات چکهایی که از مشتریان دریافت  کرده ایم و در آینده قرار است پاس شوند را می نویسیم . تائید. توجه : چکهای ضمانتی را ذکر نمی کنیم.

انتهای عملیات اول دوره
اطلاعات اول دوره – انتهای عملیات اول دوره
توجه :
1- مطمئن باشید کلیه اطلاعات مورد نیاز را وارد کرده باشید.
2- از اطلاعات خود نسخه پشتبان کرده باشید .

فاکتور خرید
فاکتور – خرید – تنظیم تاریخ و شماره فاکتور – لیست جنس تعداد و قیمت خرید – تائید- در صفحه ظاهر شده نحوه پرداخت ( نقد ، نسیه ، تخفیف ، چک یا ترکیبی از نقد نسیه چک ) را مشخص می کنیم. 

فاکتور فروش
فاکتور فروش دقیقا شبیه فاکتور خرید می باشد.
اگر کالایی وارد نشده یا موجودی آن صفر باشد در فاکتور فروش ظاهر نمی شود.

دریافت مبلغ از مشتری
امورمالی – دریافت از طرف حساب – انتخاب نام شخص – تعیین مبلغ دریافتی – تعیین نحوه دریافت ( نقد ، تخفیف ، چک ، کارت خوان یا ترکیبی از این ها )  تائید.

پرداخت به طرف حساب
امورمالی – پرداخت به طرف حساب – انتخاب نام شخص – تعیین مبلغ پرداختی – تعیین نحوه پرداخت ( نقد ، تخفیف ، چک ، کارت خوان یا ترکیبی از این ها )  تائید.

ثبت برداشت شخصی
امورمالی – برداشت – انتخاب برداشت کننده – تعیین مبلغ برداشتی – تعیین نوع برداشت ( نقد،چک )




واریز مبلغ به بانک
امور مالی – صندوق به بانک – ادامه – انتخاب نام بانک – تعیین مبلغ واریزی – نقد – شماره فیش بانکی را در قسمت توضیحات می نویسیم – تائید.

ثبت هزینه
امور مالی – هزینه – ادامه - انتخاب نوع هزینه – تعیین مبلغ هزینه – تعیین نوع پرداخت (نقد – چک ) – تائید.

ثبت درآمد
امور مالی – درآمد- ادامه – انتخاب نوع درآمد – تعیین نوع دریافت (نقد چک ) – تائید.
 
تعریف سرفصل جدید
عملیات مالی – سرفصل جدید – سرفصل مورد نظر را در سطح کل ،معین یا تفضیلی ایجاد نموده و تائید می نمائیم.
البته در نسخه های مختلف این قسمت متفاوت می باشد . پیشنهاد می شود برای حسابهایی سرفصل ایجاد کنیم که تکرار پذیر باشند و مبالغ بالایی داشته باشند.

گزارشات
گزارش صندوق                 Ctrl + W
انتخاب صندوق یا تنخواه مورد نظر -  تعیین محدوده زمانی گزارش – ( تنظیم مانده روزهای قبل ) – F2 (تهیه گزارش)

گزارش کالا
گزارشات – گزارش کالا – مشخصات کالا – تنظیم گزارش-  تهیه گزارش 

گزارش معین اشخاص     Ctrl  + M
انتخاب نام شخص -  تعیین محدوده زمانی – تهیه گزارش F2

گزارش بانک                    CTRL+V
انتخاب نام بانک – تعیین محدوده زمانی گزارش (توصیه می شود بصورت ماهانه چاپ شود و با صورت حساب بانک چک شود)

صورت وضعیت دفتری
یک گزارش کامل از مانده حسابها می باشد که توصیه می شود بصورت ماهانه چاپ و مانده های آن کنترل شود و در بایگانی نگهداری شود.

نمایش دفتر روزنامه :
گزارشات – حسابداری – دفتر روزنامه – تهیه گزارش

نمایش دفتر کل ، معین یا تفضیلی :
گزارشات – حسابداری – دفتر کل/ معین /تفضلی  – تهیه گزارش
در این قسمت بیشتر حسابها در سطح معین تعریف شده جهت گزارش موجود می باشند(مانند هزینه ها و برداشت و درآمدها و غیره )

اصلاحات
اصلاحات اول دوره
اصلاحات – اول دوره – گزینه مورد نظر رانتخاب نموده و تغییرات لازم را می دهیم و تائید می نمائیم .

اصلاح یا حذف سند
اصلاحات – اسناد – شماره سند را نوشته و تائید می نمائیم-  سند را اصلاح یا گزینه حذف سند را انتخاب می کنیم. 

ذخیره سازی اطلاعات
هنگام خروج از برنامه گزینه ( خروج از برنامه و تهیه نسخه پشتیبان ) را انتخاب کنید.
نکات مهم
1- اهمیت قفل و سریال نرم افزار : در نظر داشته باشید که ارزش برنامه هلو در قفل و سریال آن می باشد و در صورت مفقود شدن قفل شرکت هیچ تعهدی ندارد. همچنین برای گرفتن خدمات پشتیبانی و خدمات پس از فروش باید سریال برنامه را داشته باشید.

2- اهمیت ذخیره سازی اطلاعات : بیاد داشته باشید حداقل هنگام خروج ذخیره سازی اطلاعات را انجام دهید و بهتر است  محل ذخیره سازی نسخه پشتبان را از درایو C: به درایو دیگری منتقل کنید ( تنظیمات مدیریتی – تنظیمات عمومی – مسیر پیش فرض ذخیره و بازیابی اطلاعات ) چون هنگام تعویض ویندوز ممکن است اطلاعات پاک شوند.





نوع مطلب : کامپیوتر،  دانلود نرم افزار کاربردی،  ترفندهای کامپیوتر، 
برچسب ها : آموزش نرم افزار حسابداری هلو ،
موضوعات
صفحات جانبی
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :


 
   


قالب وبلاگ

شعر فارسی

فروشگاه اینترنتی

فال حافظ

کسب درآمد

اس ام اس

تبادل لینک

فال ازدواج

طراحی بنر

<
كد جاوا در قالبسرا
> فروشگاه

لطفاً كمی صبر كنید ...

فروشگاه اینترنتی

پیشنهاد ما
محصولات برتر
محصولات جدید
Copyright © All rights reserved.